شلوار زنانه و مردانه

  • ۰
  • ۰

فرقی نمی‌کند کدام نوع را انتخاب می کنید، مدل پارچه‌ای، جین یا کتان. به هر حال شما باید اندازه بخش‌های مختلف بدن که در تعیین اندازه سایز موثر است را داشته باشید.

تمام این اندازه‌ها را می‌توانید مستقیم از روی بدن بگیرید اما برای این کار حتما به کمک یک فرد دیگر نیاز دارید، اگر از کمک یک خیاط استفاده کنید قطعا در مورد دقیق بودن سایزها مطمئن خواهید بود.
اما راه ساده‌تری هم برای اندازه‌گیری شلوار وجود دارد: کافی است یکی از شلوارهای با فرم معمولی خودتان را به صورت کاملا صاف روی یک سطح پهن کنید و بعد هر یک از اندازه‌های مورد نیاز را متر کنید.
حتما قد درز داخل شلوار را اندازه بگیرید. به ویژه در یک مدل مردانه چیزی مهم‌تر از نحوه‌ای که پایین شلوار روی کفش قرار می‌گیرد نیست و به همین دلیل هم در سایزبندی شلوار مردانه قد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
W/L در سایزبندی شلوار مجلسی زنانه به چه معنا است؟
به کار بردن این حروف در سایزبندی برخی برندها به ویژه برای انواع شلوار مردانه به ویژه جین رایج است. W نشان‌دهنده دور کمر (Waist=W) و L نشان‌دهنده قد شلوار (Length=L) است. اگر روی تگ شلوار این دو حرف را دیدید، باید بدانید که اعداد نوشته شده برای هر کدام به اینچ است.
برای مثال: اگر روی شلوار جین مردانه مورد نظر شما نوشته شده است ۳۲/۳۴ عدد ۳۴ نشان دهنده دور کمر به اینچ و بنابراین عدد ۳۲ نشان دهنده قد شلوار به اینچ است. (قد درز داخل شلوار)

به فاق شلوار جین مردانه توجه کنید
معمولا شلوارهای پارچه‌ای مردانه یا همان شلوار رایج در کت و شلوار و همچنین شلوارها کنان فاق متوسط دارند. اما شلوارهای جین می‌توانند فاق‌های متفاوتی از خیلی کوتاه تا بلند داشته باشند.